Yoga voor ontspanning en ontspanningstechnieken voor drukbezette mensen

Heb je behoefte aan ontspanning? De meeste mensen hebben een druk leven en hebben geen tijd om te ontspannen. In hun drukke leven zijn mensen op de vlucht vanaf het moment dat ze uit bed komen tot het moment dat ze naar bed gaan. Hoe kun je ontspannen zijn als je de hele dag besteedt aan het halen van deadlines, het pushen van schema’s, naar kantoor gaan, naar huis gaan en niet genoeg tijd hebben om goed te eten? Daarnaast kunnen er verschillende soorten stress zijn door financiële problemen, gezondheidsproblemen in het gezin, gebrek aan emotionele steun of werkdruk. Het eindresultaat is dat we het grootste deel van de dag mentaal en fysiek gestrest zijn. U heeft dringend ontspanning nodig als u snel geïrriteerd raakt, energieverlies voelt, geen plezier heeft in uw werk en een gevoel van hopeloosheid heeft. Zelfs als je helemaal in orde en gezond bent, kan een goede ontspanning een geweldige verandering in je leven brengen en je stressniveaus verminderen.

Iemand die geen werk doet, hoeft niet noodzakelijkerwijs ontspannen te zijn. Evenzo zorgt in je bed liggen niet voor ontspanning als je geest ergens anders mee bezig is.

Wil je dit ook maar liever thuis, dan kan dat ook namelijk yogales online.

Is dit ontspanning? Volgende activiteiten zijn geen echte ontspanning:

  • Plof neer op een bank en kijk naar je favoriete zenders. Seks, geweld en schokkende emoties kunnen uw emotionele bagage verder vergroten.
  • Het lezen van een krant of tijdschrift kan je een beter gevoel geven, maar het is geen echte ontspanning.
  • Eten, drinken of feesten.
  • Roddelen of geruchten verspreiden over collega’s.
  • Gebruik van drugs of andere bedwelmende middelen.

Is ontspanning mogelijk? Ja, ontspanning is voor iedereen mogelijk, maar het vereist positieve actie. Je kunt de meester de kunst van ontspanning onder de knie krijgen met aanhoudende inspanningen. Ontspanning is geen eenmalige aangelegenheid, je moet het regelmatig oefenen. Maak ontspanningstechnieken een deel van je leven. Voer een zelfanalyse uit om belangrijke oorzaken van stress te identificeren die gemakkelijk kunnen worden opgelost en probeer deze weg te nemen. Voor echte ontspanning moet er een paradigmaverschuiving plaatsvinden in de manier waarop je denkt. Je moet dingen loslaten. Denk niet dat je alles doet. Onthoud dat je niet onmisbaar bent, de wereld rust niet alleen op jouw schouders. Hier zijn enkele tips voor ontspanning.

Yoga voor ontspanning. Yoga-ademhaling en yoga-asana’s zijn echte stressbrekers en verbeteren je feel good-factor. Het verwijdert negatieve gevoelens/emoties uit je geest. Yoga helpt bij het harmoniseren van lichaam en geest, geeft je meer energie om je werk uit te voeren.

  • Ongeveer 15 minuten yogabeoefening in de ochtend kan helpen. Oefen aanvankelijk shava asana en ritmische diepe ademhaling.
  • Ook kun je gedurende de dag ritmische ademhaling oefenen wanneer je minimaal drie tot vijf minuten vrije tijd hebt. Concentreer je overdag op je ademhaling en word je bewust van het ritme van de ademhaling.
  • Probeer in het algemeen bewust diep adem te halen wanneer je tijd hebt. Na enkele dagen wordt je ademhaling automatisch diep en voel je het verschil in je humeur en de daaruit voortvloeiende mentale rust.
  • Beoefen minstens een of twee keer per week yoga nidra voor volledige ontspanning.

Ontspanning en mindcontrol. Ontspanning is een kunst die begint met een positieve gemoedstoestand. Als je in gedachten besluit dat je gelukkig en ontspannen bent, zul je je ontspannen voelen. Met continue automatische suggesties kan de geest gedurende een bepaalde periode worden getraind.

Deze curcus is afgeleid van Happy with Yoga.

Concentratie en meditatie Breng wat tijd in eenzaamheid door op een dag, bij voorkeur vroeg in de ochtend. Kies een kamer zonder licht of geluid. Probeer je geest te concentreren. Observeer de gedachten die door je hoofd gaan als een onafhankelijke waarnemer. Na een paar dagen oefenen,

probeer geleidelijk controle te krijgen over je gedachten. Je moet geen negatieve gedachten toestaan ​​om je geest binnen te komen. Het is mogelijk maar vereist oefening. Ontwikkel een houding van zelfvertrouwen.

Acties voor ontspanning. Zet je klok 5 minuten vooruit en je kunt de meeste problemen voorkomen. Wees ruim op tijd beschikbaar voor al je afspraken. Maak je bijvoorbeeld, voordat je naar kantoor gaat, 5 minuten te vroeg klaar, ontspan en denk na over de dagelijkse taak.

  • Sluit je ogen en haal 5 tot 10 keer diep adem, dit geeft je een korte pauze om je gedachten te reorganiseren.
  • Verlaat soms onze werkplek een paar minuten en loop naar het koffiezetapparaat.
  • Ga naar de trap en klim naar de volgende verdieping.
  • Een goede nachtrust is essentieel voor een betere ontspanning en helpt de effecten van slaaptekort te voorkomen.
  • Heb soms een verandering in uw dagelijkse routine. Maak bijvoorbeeld soms een lange wandeling in een nabijgelegen park. Breng wat tijd door in de schoot van de natuur.
  • Ontwikkel een hobby zoals het beoefenen van yoga, mediteren, fietsen, zwemmen of tuinieren.

Emoties voor ontspanning.

  • Je hebt niet de goedkeuring van andere mensen nodig voor al je acties, dus wees ontspannen en trek je niets aan van wat andere mensen over je zeggen.
  • Je kunt ontspannen tijdens je werk, mits je je werk leuk vindt en geconcentreerd werkt.
  • Maak je geen zorgen over verleden of toekomst, zorg voor je heden.
  • Breng elke dag wat tijd door met je gezin. Uw familie kan u de broodnodige emotionele steun bieden.
  • Je kunt ook prettige herinneringen in jezelf vinden om je te helpen ontspanning te creëren.
  • Inderdaad, een gelukkig huwelijksleven en een harmonieuze omgeving thuis is essentieel voor gemoedsrust.

Beheers je ademhaling en hartslag door gebruik te maken van ritmische ademhaling, zodat je onder alle omstandigheden beheerst en kalm blijft. Ontspanning houdt in wezen in het identificeren en prioriteren van uw belangrijkste taken en het volledig negeren van onbelangrijke zaken. Door deze ontspanningstips/-technieken toe te passen, kunt u zich concentreren op relevante zaken, uw productiviteit op het werk verbeteren en een gezond leven leiden.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

ajax-loader